فرهنگ کانادا

کانادایی‌ها با ترکیبی از ادب، مهربانی و احترام به طبیعت، هویت منحصربه‌فردی برای خود ساخته‌اند. تنوع فرهنگی غنی این کشور، بازتابی از این رویکرد پذیرا و دوستانه­ در تعامل با دیگران است.

کانادا در سال ۱۹۷۱ اولین کشوری در جهان بود که سیاست چندفرهنگی را با هدفِ حقوق برابر برای تمام اعضای جامعه و شهروندان، اتخاذ کرد. در نتیجه با سیاست‌هایی مبتنی بر عدالت اجتماعی و حقوق بشر، به الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شد. از مراقبت‌های بهداشتی همگانی و سیستم آموزشی قوی گرفته تا حمایت از حقوق اقلیت‌ها و قوانین کارآمد، همه و همه گواهی بر تعهد کانادا به ساخت یک جامعه‌ی ایده‌آل است.

کانادا، کشوری با دو روحِ انگلیسی و فرانسوی است و هویت فرهنگی پیچیده‌ای دارد. در حالی که انگلیسی، زبان غالب بیشتر مناطق کشور است، اما در استان کبک، فرانسوی-کانادایی‌ها هویت فرهنگی قوی خود را همچنان حفظ کرده‌اند. این دوگانگی فرهنگی، همراه با تنوع قومی به کانادا چهره­ای چندفرهنگی بخشیده است.

کانادایی‌ها با ریشه‌هایی از ۲۵۰ تبار قومی، آزادند تا از هر دینی را که می­خواهند، پیروی کنند. این ادیان شامل پیروان مذهب کاتولیک، پروتستان، ارتدکس، مسلمان، بودایی، یهودی، سیک، هندو و بسیاری از ادیان دیگر می­شود. خداناباوری نیز به‌طور پیوسته در حال افزایش است، به‌طوری که حدود ۲۵ درصد از کانادایی‌ها، هیچ‌گونه وابستگی مذهبی ندارند. از لحاظ تاریخی، زبان، فولکلور، طنز، آشپزی، هنر و موسیقی، کانادا بیشتر تحت تأثیر ترکیبی از فرهنگ‌ها و سنت‌های بریتانیایی، فرانسوی، آمریکایی و بومی خود است. با گذشت زمان، مهاجران با ملیت‌های کارائیبی، آفریقایی و آسیایی نیز هویت کانادایی و فرهنگ آن را غنا بخشیده‌اند.

ترکیب پیشرفت و فرهنگی غنی و متنوع، کانادا را به مکانی بی­نظیر برای زندگی و مقصدی محبوب برای کارگران، دانشجویان و مهاجران تبدیل کرده است. تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا کانادا در سال 2021 به عنوان بهترین کشور برای زندگی انتخاب شود.

اشتغال در کانادا

کانادا به عنوان یک کشور با اقتصاد دانش‌بنیان قوی، در زمینه صنایع مدرن پیشرو است. اقتصاد کانادا در سال‌های اخیر شاهد رشد چشم‌گیری بوده و نرخ مشارکت نیروی کار و نرخ اشتغال آن به مراتب بالاتر از میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی[1] است. به همین دلیل، کانادا به عنوان یک مقصد مهاجرتی محبوب، افرادی را از سراسر جهان جذب می‌کند که به دنبال کار با حقوق رقابتی و استانداردهای بالای زندگی هستند.


[1] OECD

بازار کار کانادا در سال‌های اخیر، شاهد انتقال تدریجی از مشاغل نیمه‌مهارتی به سمت مشاغلی با مهارت‌های تخصصی‌تر بوده است. پس از یک دهه رشد سریع در سهم مشاغل تخصصی در اکثر مناطق اقتصادی کانادا، انتظار می‌رود که سرعت این رشد در دهه آینده کاهش یابد. مشاغلی که نیازمند تحصیلات عالی هستند، به عنوان موتور محرک رشد اشتغال در کانادا شناخته شده و انتظار می‌رود بیشترین سهم را در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید داشته باشند.

کانادا با اقتصاد پویا و فرصت‌های شغلی فراوان، به دنبال جذب افراد ماهر و متخصص از سراسر جهان است. دولت کانادا نیز با ارائه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مهاجرتی، از مهاجران حمایت کرده و به آن‌ها فرصت می‌دهد تا در رشد و توسعه کشور مشارکت داشته باشند.


مشاغل و صنایع پرتقاضای کانادا شامل موارد زیر است:

  • علوم پزشکی و پرستاری
  • حمل و نقل
  • خدمات
  • گردشگری و هتلداری
  • حسابداری و مدیریت مالی
  • تدریس
  • ساخت و ساز
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • برنامه نویسی اپلیکیشن­های موبایل
  • روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران
  • تولید
  • کشاورزی و غیره

آیا می­دانستید که تورنتو قلب صنعت مالی کانادا به شمار می‌آید؟ منطقه‌ی تجاری این شهر، دومین مرکز مالی بزرگ آمریکای شمالی و هفتمین مرکز مالی بزرگ جهان از نظر اشتغال است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا